سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع سیم تلفن

سیم تلفن نوعی کابل است که امروزه وسیله ای کاربردی تلقی می شود کابل ها به طور کلی وسیله ای برای انتقال اطلاعات و داده ها هستند اگر به دنبال خرید کابل تلفن هستید مستلزم دانستن انواع کابل های تلفن میباشید که از تک زوج آغاز می شود کابل ها بر اساس جنس و کاربرد به چند دسته تقسیم میشوند که اکنون انواع آن و نیز کاربرد آنها را شرح میدهیم.

کابل های آلومینیومی که روکشی از جنس مس نیز دارند اصطلاحا CCA نام دارند که اکثر کابل های مخابراتی از این جنس هستند کابل های مسی که تماما مس هستند CCC نامیده میشوند و نکته ای که حائز اهمیت هست و به آن باید اشاره کرد این است که کابل تماما مس کیفیتی بالاتر نسبت به کابل های آلومینیومی دارند.

کابل ها از لحاظ کاربرد به دسته های مجزا تقسیم میشوند که شامل سیم های تلفن هوایی، کابل های تلفن زمینی، کابل تلفن هوایی مهاردار، ژله فیلد خاکی و…بهترین آنها از لحاظ کاربرد برای کابل تلفن نیز میتوان از فیلد خاکی، هوایی ساده و…نام برد. کابل های تلفن بر اساس تعداد زوج تولید و وارد بازار میگردند از جمله سیم های تک زوج میتوان به سیم های رانژه اشاره کرد سیم های رانژه ای که بیش از دو زوج دارند کاربرد اصلیشان ارتباط بین گوشی های تلفن و پریز تلفن است.

اگر شما به دنبال خرید کابل تلفن برای اینترنت میگردید توصیه ما به شما سیم های رانژه خواهد بود چون علاوه بر افزایش سرعت اینترنت قیمت به صرفه تری نیز خواهد داشت کابل های مخابراتی از دو زوج، چهار زوج، شش زوج، ده زوج، پانزده و بیست زوج و… دسته بندی میشوند یکی از دلایلی که این کابل به صورت زوج هستند به منظور همشنوایی بوده است.

کابل های تلفن درون ساختمان: این کابل ها از لحاظ قطر حدود 0.5 میلی متر یا 0.6 میلی متر و تعداد زوج رشته های آنها 2 تا 100 رشته است.

کابل های تلفن بیرون ساختمان: این کابل ها برای مقاومت در فضای بیرون نیازمند استحکام بالا هستند به همین منظور برای افزایش این مقاومت روکش انها از جنس پلی اتیلن است و گفتنی است که قطر آنها 0.4 تا 0.5 میلی متر و گاهی نیز 0.6 میلی متر خواهد بود و تعداد زوج رشته های انها نیز مانند کابل های درون ساختمان 2 تا 100 رشته هستند.
در مورد رنگ کابل های تلفن نیز جالب است بدانید یکی از دلایل تابیده شدن کابل های تلفن رنگ ها هستند رنگ ها در این کابل ها به 5 دسته اصلی و به 5 دسته فرعی تقسیم میشوند دلیل وسیع بودن طیف رنگ ها در کابل ها قرار گیری رنگ های اصلی کنار رنگ های فرعی میباشد.
رنگ های اصلی سفید، قرمز،مشکی، زرد و بنفش را در بر میگیرند و رنگ های فرعی آبی، قهوه ای، طوسی، سبز و نارنجی را شامل میشوند.