سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول نگهداری از فرش ابریشم

اگر شستشوی فرش گل ابریشم بر اساس اصول خاصی انجام شود، نتیجه نهایی کار بدون اختلاط رنگ و حفظ کیفیت فرش است. برای کارایی بیشتر شستشوی پرفشار از مراکز قالیشویی مطمئن کمک بخواهید. قبل از اینکه به اصول شستشوی فرش گل ابریشم بپردازیم به نکات مهم نگهداری از آن اشاره می کنیم.

 

اصول نگهداری فرش ابریشم

فرش های ابریشمی به دلیل کیفیت بالا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به عنوان پوشش برای استفاده در کف یا به عنوان پانل روی دیوار استفاده می شود.

 

این فرش گل ابریشم یکی از مدل های این نوع فرش می باشد. با گلهای ابریشمی زیبا، درخشندگی و جذابیت خاصی دارد. فرش های ابریشمی به دلیل داشتن الیاف طبیعی بیشتر در معرض سایش، خوردگی یا سایش قرار می گیرند و در صورت شستشوی نامناسب، احتمال تداخل رنگ وجود دارد.

 

برخی از اصول نگهداری فرش ابریشم عبارتند از:

مکان مناسب

 

توجه داشته باشید که فرش های ابریشمی را در مکانی کاملا صاف و کم تردد قرار دهید. دور از نور خورشید نگه دارید؛ زیرا نور خورشید رنگ و کیفیت ابریشم ها را از بین می برد.

 

لکه های فرش را پاک کنید

 

از بین بردن لکه از روی فرش ابریشم یکی از موارد نگران کننده است. زیرا مقداری آلودگی روی فرش باقی می ماند. توجه داشته باشید که در تمام مدت نظافت فرش باید از پارچه سفید استفاده شود.

 

ضد پر شدن فرش

 

داشتن الیاف ابریشم طبیعی باعث می شود فرش در معرض خوردگی قرار گیرد. به همین دلیل استفاده از مواد مناسب برای نگهداری طولانی مدت فرش تاثیر بسزایی در جلوگیری از خوردگی بید دارد.

 

نحوه شستن فرش ابریشمی

نحوه شستن فرش ابریشم در خانه کار بسیار دشواری است. برای جلوگیری از اختلاط رنگ ها با یکدیگر و مناسب بودن کیفیت نهایی شستشو باید نکاتی را دقیقا رعایت کنید. در غیر این صورت باید از مراکز قالیشویی متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

اهمیت به کارگیری اصول شستشوی فرش گل ابریشم

 

فرش دستباف و ابریشم به عنوان یکی از مهمترین شاخص های فرهنگی و سرمایه ملی ما شناخته می شود. علاوه بر ارزش صادراتی، به عنوان شناسنامه فرهنگی در صنایع دستی ایران جای می گیرند. فرش دستباف انواع مختلفی دارد و بر اساس نوع گره طبقه بندی می شود که یکی از زیباترین آنها فرش گل ابریشم است.

 

فرش گل ابریشم یکی از فرش های دستبافت مرغوب است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار است. ارزش مادی و معنوی دارد. به همین دلیل اهمیت شستشوی فرش گل ابریشم بسیار حائز اهمیت است.

 

بنابراین در شستشوی فرش گل ابریشم باید حساسیت ها و دقت خاصی داشت. با رعایت اصول قالیشویی از آسیب و صدمات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

 

وجود هرگونه لکه و کثیفی بر روی فرش از ارزش فرش و کیفیت آن می کاهد. به همین دلیل استفاده از بهترین تیم حرفه ای و متخصص در زمینه قالیشویی ضروری است.

 

این مجموعه با تسلط کامل بر نحوه شست و شوی فرش گل ابریشم و در صورت نیاز استفاده از بالاشوی باعث افزایش ظاهر فرش ابریشم می شود.

 

https://appcarpet.com/