سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگس فن ضدانفجا

فن ضد انفجار چیست؟

هواکش ضد انفجار نوعی فن صنعتی است که برای جلوگیری یا کاهش آسیب ناشی از انفجار طراحی شده است. این فن ها معمولاً در محیط هایی که خطر انفجار وجود دارد، مانند کارخانه های شیمیایی یا انبار غلات استفاده می شود.

فن ها به گونه ای طراحی شده اند که حجم زیادی از هوا را در فشارهای نسبتاً کم جابجا کنند. آنها همچنین برای مقاومت در برابر دمای بالا و محیط های خورنده ساخته شده اند.

فن های ضد انفجار معمولاً از موادی ساخته می شوند که در برابر دما و فشار بالا مقاوم هستند، مانند فولاد ضد زنگ یا چدن. تیغه های این فن ها نیز اغلب با فلز یا مواد تقویت کننده دیگر تقویت می شوند

انواع هواکش ضد انفجار صنعتی

  • فن ضد انفجار تک فاز
  • فن ضد انفجار سه فاز
  • فن ضد انفجار دیواری

فن ضد انفجار تک فاز

فن تک فاز ضد انفجار راه حل مناسبی برای کسانی است که می خواهند ایمنی خانه یا محل کار خود را بهبود بخشند. این پنکه برای جلوگیری از انفجار طراحی شده است و برای کسانی که نگران احتمال آتش سوزی هستند گزینه بسیار خوبی است. علاوه بر این، فن تک فاز ضد انفجار صنعتی نیز بسیار کارآمد است، به این معنی که در هزینه های انرژی شما صرفه جویی می کند.

فن ضد انفجار سه فاز

هواکش سه فاز ضد انفجار صنعتی برای کسانی که می خواهند خانه یا محل کار خود را در برابر انفجارهای احتمالی ایمن نگه دارند بسیار مناسب است. این فن قدرتمند و بادوام می تواند به سرعت و به طور موثر دود و گازهای خطرناک را از هوا حذف کند و از تجمع آنها و ایجاد انفجار جلوگیری کند. به علاوه، طراحی سه فاز این تهویه ضد انفجار را بسیار موثرتر از فن تک فاز می کند و آن را به سرمایه گذاری عالی برای هر کسی که می خواهد از اموال خود محافظت کند تبدیل می کند.

استاندارد فن ضد انفجار

این نوع هواکش ضدانفجار صنعتی مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته شده است و بنابراین می توان آن را یک محصول استاندارد در نظر گرفت.

اما سوال دیگری که در رابطه با این دستگاه مطرح می شود این است که فن ضد انفجار چه استانداردهایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که این نوع هواکش دارای استانداردهای زیر می باشد:

استاندارد NEC 500: این استاندارد برای محیط های معدنی است و به سه نوع کلی تقسیم می شود که از جمله آن ها می توان به محیط های نسبتا کم خطر، پرخطر و بسیار پرخطر اشاره کرد.

استاندارد IEC 60079-10: این استاندارد همچنین بر اساس سه نوع کلی شامل ZONE 1، ZONE 2 و ZONE 3 است که منطقه 1 برای محیط هایی است که در آن گازهای انفجاری برای مدت زمان طولانی وجود دارند که مدت زمان کوتاه تری خواهند داشت. انواع ZONE 2 و 3.

 

برای مشاهده محصولات هواکش ضد انفجار می توانید به وبسایت سعدی جنوبی مراجعه کنید.